close

تماس با مدیر سایت جهت رزرو تبلیغات 09337931003


بیا دیدنی های رشت رو با هم سیر کنیم


اجاره ساعتی انواع خودروهای لوکس بدون ضامن


اجاره ویلا

اجاره ویلای ارزان فقط با 100 تومن

هر آنچه از عطر و ادکلن باید بدانیم
قالب وبلاگ
کسب و کار اینترنتی
پيوندهای روزانه

وقتی عطر و بوی خاصی مثل بوی لباس های تمیز یا هلو تازه را استشمام میکنیم، فوراً و ناخودآگاه آن بو را به بخشی از حافظه خود وصل می کنیم. رایحه عطر و ادکلن ها می توانند احساسات را برانگیزند و خاطراتی که فراموش کرده بودیم را بازخوانی کنند. برای درک ماهیت عطر، لازم است که از زمان آغاز استفاده آن، در زمان مصریان باستان، شروع کنیم.

مبدا و تاریخ:

مصریان مسئول منشاء عطر بودند. آنها در همه چیز از مراسم مذهبی گرفته تا مقدمات تدفین و حتی پوشیدن روزانه از آن استفاده می کردند. نخبگان ثروتمند جامعه مصر ، زن و مرد به طور یکسان ، خود را با عطرهایی مانند زنبق زینت می دادند تا وضعیتشان را بیان کنند. ایرانیان نیز از عطر در موقعیتهای سیاسی استفاده میکردند ، اما این معطوف به زمانی بود که هنوز یونانیان و رومی ها با آن آشنا نشده بودند ، بعد از آن بود که عطر و ادکلن به عنوان نوعی از هنر مورد توجه قرار گرفت و به صورت پراکنده و با کیفیت مداوم تولید شد .

باستان شناسان اخیراً از ۲،۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیحی، واقع در قبرس، کارخانه عطر را کشف کردند ، که به نظر می رسید در زمینه تولید رایحه هایی مانند گشنیز ، لورل ، میرت ، اسطوخودوس و رزماری تخصص داشت. عطر به آرامی در سراسر جهان پخش شد و برای مدتی عطر و ادکلن ها عمدتاً برای استفاده در مراسم مذهبی استفاده می شدند.

با این حال در سال ۱۱۹۰ پاریس شروع به تولید تجاری عطر و ادکلن کرد و از همانجا بار دیگر به یک صنعت عظیم شکوفا شد.

چگونگی تولید عطر:

مصریان برای تهیه عطر و ایجاد رایحه و نت‌های بویایی از با روغنهای اساسی و خاصی استفاده میکردند . با این حال، برای تولید عطر امروزه از یک روش تهیه بسیار پیچیده تر استفاده می شود . عطر مورد نظر، در مقادیر مشخص ، با اتانول یا اتانول و آب ترکیب می شود. غلظت عطر بستگی به نوع عطر دارد. به عنوان مثال ، عطر پرفیوم ممکن است ترکیبی تا ۴۰٪ از مواد معطر داشته باشد و ترکیبی از رایحه بسیار غلیظ است. “قدم” بعدی از عطر پرفیوم ، ادوپرفیوم است که حداکثر ۳۰٪ از مواد معطر را تشکیل می دهد و بعد آن ادو تویلت هرگز بیش از ۱۵٪ غلظت نخواهد داشت. در نتیجه رایحه ای سبک تر و لطیف تر ایجاد می کند. همه اینها به مشخصات عطر دلخواه و رایحه که عطر قرار است داشته باشد بستگی دارد.

در مورد اینکه آیا یک عطر در عموم بیشتر زنانه یا مردانه هست توجه به رایحه های عطر راهگشا خواهد بود هرچند که پیشینه ذهنیتی جنسیت زده در خیلی از موارد بر سلیقه قلبی افراد سایه افکنده است

حال این سوال مطرح می باشد که چرا برخی از عطرها مردانه یا زنانه تلقی می شوند؟

انجمن های جنسیتی در تاریخ از طریق فرهنگ و تجربیات خود ، نقش مهمی در این که ما فکر می کنیم عطری مردانه یا زنانه است ، بازی می کنند مانند عطرهایی که والدین یا عشقهای اول ما استفاده میکردند را بعنوان نوع خاصی از عطر زنانه یا مردانه به خاطر می آوریم. مطمئناً ، صنعت عطر با برچسب زدن گل ، بوی میوه ای مخصوص زنان و بوی تلخ و تند تر برای عطرهای مردانه، از کنوانسیون های فرهنگی پیروی می کند. اما این برچسبهای جنسیتی در وهله اول به کجا می آیند؟ از نظر بوی زنانه ، احتمال این وجود دارد که گلها از دوران باستان به عنوان استعاره باروری زنانه مورد استفاده قرار بگیرند، در حالی که پیوند بین بوی مردانه و بوی بد بو ممکن است از این واقعیت ناشی شود که بوی بدن مردان معمولاً نسبت به خانمها تندتر میباشد . با این حال، “هویت جنسیتی عطرها ” اغلب واضح نیست.
یک تحقیق کوچک در دانشگاه استکهلم ، داوطلبان را درگیر بوی عطرهایی از برندهای تجاری مختلف در یک بطری ساده و رتبه بندی آنها برای مردانه یا زنانه بودن عطرها کرد. به استثنای بیشتر رایحه های گل و ادویه ، رتبه بندی آنها مطابقت کمی با طبقه بندی جنسیتی تجاری رایج نشان داد.

پس هنگام انتخاب عطر مناسب از این به بعد بجای اکتفا به کلیشه های رایج جنسیتی نت‌های بویایی که با روحیه و شخصیت شما همخوانی بیشتری دارد انتخاب بفرمایید تا روحیه شما عطر رو انتخاب کند نه آنچه کمپانی های مطرح به شما دیکته میکنند.

منبع: فروشگاه عطر و ادکلن آف کالا

تعداد بازدید : 74
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ


آمار سایت
افراد آنلاین : 1
بازديدهاي امروز : 27
بازديدهاي ديروز : 40
كل بازديدها : 32736
بازدید این هفته : 27
بازدید این ماه : 1835
تعداد نظرات : 0
تعداد كل مطالب : 75
امکانات وب